یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ |۲۳ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 30, 2024
عبداللهی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان گفت: حوزه علمیه لرستان در تولید نشریات رتبه اول کشوری را دارد.

به گزازش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احد عبداللهی مدیر حوزه علمیه استان لرستان عصر چهارشنبه در جشن تلبس طلاب حوزه علمیه استان لرستان که با حضور آیت الله سید احمد خاتمی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان لرستان برگزار شد، با اشاره به وجود ۱۳ مدرسه علمیه در استان لرستان، بیان داشت: در سال های اخیر ایجاد و راه اندازی رشته های تخصصی در حوزه علمیه لرستان زشد داشته است و در همین ترم گروهی از طلاب سطح ۳ گرایش امامت و مهدویت درس خود را به پایان می رسانند.

وی از راه اندازی برخی رشته های جدید در حوزه علمیه لرستان خبر داد و خاطر نشان کرد : رشته های مشاوره اسلامی ،فرق و مذاهب اسلام و علوم قرآنی نیز به زودی در حوزه علمیه لرستان راه اندازی و ایجاد می شوند.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان با بیان اینکه هم اکنون شبکه های تبلیغی حوزه علمیه لرستان مشغول فعالیت هستند اظهار داشت: شبکه های ویژه مبلغان مستقر در مناطق و طرح هجرت، امین، نسیم رحمت و بینات در استان مشغول فعالیت تبلیغی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان اینکه حوزه علمیه لرستان در بحث کسب موفقیت های پژوهشی از استان های موفق است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان لرستان سال گذشته در خلق مقالات پژوهشی و شرکت طلاب در جشنواره های پژوهشی از استان های موفق بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه لرستان در تولید نشریات حوزوی در کشور رتبه نخست را دارد، گفت: طلاب و مبلغان حوزه علمیه لرستان در خلق آثار پژوهشی فاخر، موفق هستند.

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه حوزه علمیه لرستان در روزهای شیوع کرونا در مباحث مواسات و همدلی و خدمت به کادر درمان و بیماران کرونایی فعالیت هایی گسترده و جهادی داشتند، ادامه داد: به همت طلاب و مبلغان استان لرستان در روزهای کرونایی هیچ متوفای کرونایی در این استان بدون غسل به خاک سپرده نشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی به پذیرش علاقه مندان علوم حوزه برای ورود به مدارس علمیه استان لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: در سال های گذشته و در روزهای اغتشاشات با وجود توهین به روحانیت، عمامه پراکنی و حتی حمله به مدارس علمیه، حوزه علمیه استان لرستان در پذیرش علاقه مندان حوزه نسبت به سال های گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشت و بهتر و بیشتر از سال های گذشته علاقه مندان برای فراگیری علوم حوزوی جذب حوزه علمیه این استان شدند.

در پایان این مراسم تعدادی از طلاب حوزه علمیه لرستان به لباس فاخر روحانیت ملبس شدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha